هر دم از این باغ بری میرسد؛
روز گذشته یکی از مجموعه های قضایی استان بوشهر در تماس تلفنی با پایگاه خبری تحلیلی سپاس اعلام کرد، مدیریت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نسبت به درج خبر انتقادی از عملکرد وی در رسانه مردمی سپاس شکایت کرده است.
رسانهها یکی از مهمترین ابزار برای دفاع از حقوق مظلومین و بیان مشکلات مردمی و رکن چهارم مردمسالاری هستند. در کنار همه کاستیهایی که دستگاه های اجرایی دارند، رسانه به رسالت اصلی خود که انتقاد جهت نوسازیِ ساختارهاست، عمل میکند.
رسانهها چشم بیدار جامعه و زبان گویایی هستند که براساس اهداف انقلاب اسلامی جریاناتی را ایجاد میکنند.
در مواردی که یک دستگاه دولتی دچار نقص یا ایراد در حوزههای مختلفی است یا افراد حقیقی و حقوقی نسبت به عملکرد و تصمیمهای برخی مدیران گلایه مند هستند، رسانه اخباری تحت عنوان مطالبهگری براساس مستندات منتشر خواهد کرد.
مدیران دستگاهها باید آستانه صبر داشته و هنگام انتتشار انتقاد توسط رسانه یا مردم، با شفافیت و براساس مستندات پاسخگو باشند.
در روزهای گذشته خبری تحت عنوان “اخراج زوج جهادگر و ورود فامیلها به مجموعه درمان استان بوشهر” توسط رسانه مردمی سپاس منتشر شد.
بعداز انتشار این خبر، با نمایندگان حوزه درمانی استان بوشهر و بیمارستان خلیج فارس بوشهر چند نشست در حضور مدیر پایگاه خبری سپاس جهت رفع ابهامات برگزار و در نتیجه جوابیهای توسط مدیریت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر تنظیم و در پایگاه خبری منتشر شد.
در کنار این اقدام مدیر پایگاه خبری سپاس جهت رفع مشکل در اقدامی انسان دوستانه و اخلاقی که در مسیر مسئولیتی فراتر از اهداف رسانه بود، با یکی از کارمندانی که نسبت به مجموعه مدیریت بیمارستان شهدای خلیج فارس گلایهمند بود، پیگیریهایی انجام شد تا موضوع رفع شود.
براساس شنیدهها مجموعه بیمارستان خلیج فارس بوشهر دو درخواست از شخص گلایهمند دارند که ابتدا بایستی نام فردی که او را وادار به بیان نارضایتی کرده است مطرح کند و دیگر اینکه همهی شکایتهای رسمی که تا کنون انجام شده را پس بگیرد.
اما به دلیل گستردگی گلایهمندی افراد در حوزه درمان، صلح و صفا رقم نخورد و دلخوریها توسط برخی افراد همچنان ادامه دارد.
روز گذشته یکی از مجموعه های قضایی استان بوشهر در تماس تلفنی با پایگاه خبری تحلیلی سپاس اعلام کرد، مدیریت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نسبت به درج خبر انتقادی از عملکرد وی در رسانه مردمی سپاس شکایت کرده است.
با توجه به اینکه رئیس جمهور ابلاغیهای در خصوص عدم شکایت از رسانهها توسط دستتگاههای زیر مجموعه دولت دارد، اما بسیاری از مدیران نسبت به این مصوبه غافل هستند.
درحالی که جوابیه مدیریت بیمارستان خلیج فارس منتشر شده است، اما ظاهراً برخی سعی دارند مسیر انتقاد از مدیران توسط رسانه یا هر فرد دیگری را مسدود کنند تا در آینده بتوانند بیشترین بهرهبرداری را از موقعیتها داشته باشند. اما رسانه مردمی سپاس از حقوق مردم و بیتالمال دفاع خواهد کرد.
در حال حاضر با توجه به اینکه مستندات و شواهدی در مورد خبر منتشر شده وجود دارد، از دستگاه قضایی و حوزه نظارتی استان بوشهر درخواست داریم، قبل از تشکیل دادگاه ویژه مطبوعات و سیر روند دادرسی شکوائیه مطروحه، تحقیقات لازم در مورد ادعاهای منتشر شده در سایت سپاس انجام شود تا حقوق افراد زحمت کش کادر درمان حفظ شود.
ضمنا مستنداتی در مورد خبر منتشرشده نزد پایگاه خبری سپاس محفوظ است که بخشی از آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد و بخش قابل توجهی از آن نیز به مراجع قضایی ارسال میشود.
انتتهای پیام//
هیچ کامنتی برای نمایش وجود ندارد !