معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه هوشمند شناسایی خرابیهای جادهای وارد کشور شده است، گفت: دستگاه تصویربرداری هوشمند جادهای همه سطح معابر را اسکن کرده و نقاطی که خرابی احتمالی دارد را مورد بررسی قرار میدهد.
مجید کیان پور معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در زمان حاضر حدود ۵۰۰ نوع آزمایش در بخشهای مختلف قیر، بتن، آسفالت، سنگ، زمینشناسی، مقاومت مصالح در حوزه فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مهمترین هدف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور گستردهتر در پروژههای زیربنایی و در قسمت ساختگاه و بخش مطالعات ژئوتکنیک آنها و کنترل کیفی حین اجرای کار است.
کیان پور ادامه داد: بهتازگی امکانی به نام سامانه PMS یا سامانه مدیریت روسازی را در کشور وارد کردهایم که بهصورت دانشبنیان، بر اساس تکنولوژی روز و با دستگاه اسکنر هوشمند جادهای همه سطح معابر را اسکن کرده و نقاطی که خرابی احتمالی دارد مورد بررسی و در فریمهای مختلف تصویربرداری و کنار هم گذاشته میشود.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: برایناساس نقاط نیازمند بهسازی، نوسازی و یا روسازی به دستگاه بهرهبردار اعلام شده و منطبق بر همان شرح خدمات موجود با پیمانکار قرارداد بسته و از طریق دستگاه مشاور مرمت و نوسازی آن را مدیریت میکند.
کیان پور یادآور شد: در زمان حاضر این مدیریت هوشمند در انحصار آزمایشگاه فنی مکانیک خاک است و از اول مهرماه کار مدیریت روسازی برای ۶۰ هزار کیلومتر در کشور آغاز شده که تاکنون ۶۰ درصد آن بهوسیله دو اکیپ در دو قسمت کشور انجام و از ۲۷ دیماه نیز وارد استان بوشهر میشود.
وی ادامه داد: سیستم مدیریت روسازی معابر (PMS) یک سامانه منسجم آنلاین و مبتنی بر وب، دارای رابط کاربری ساده و سریع برای نگهداری اطلاعات روسازی معابر، تعیین اولویتها و تعیین زمان بهینه برای تعمیرات و پیگیری روند تعمیر از طریق پیش بینی وضعیت روسازی در آیندهاست، این سیستم به مدیران در دستیابی به سیاستهای اقتصادی کارا برای ایجاد، ارزیابی و نگهداری روسازی معابر در شرایط مطلوب خدمت دهی کمک میکند.
کیان پور گفت: بر اساس توافق انجام شده با استاندار بوشهر قرار است آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژههای ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و مناطق محروم روستایی و در بخش دهیاریها حضور گستردهتری داشته و سرویسدهی و خدمترسانی کند و در بخش خصوصی برای افزایش عمر مفید ساختمانها تفاهم نامهای با نظاممهندسی برای نقشآفرینی کنترل کیفی ساختمانها منعقد شده است.
کیان پور افزود: آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با سابقهای بیش از ۶۰ سال برای ارتقای فنی پروژههای عمرانی مطابق با استانداردهای تعریف شده گامهای مهم تاکنون برداشته و نقشی مهم در افزایش عمر مفید و ارتقای کیفی پروژهها ایفا کرده است.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران گفت: در بیش از ۷۸ درصد پروژههای عمرانی استان بوشهر، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بهعنوان آزمایشگاه معتمد حضور دارد و به شکل ویژه و روزانه کار را پیگیری میکند.
وی ادامه داد: این آزمایشگاه بیشتر با حدود ۲۴ دستگاه اجرایی در قالب فعالیتهای گستردهای همکاری دارد اما در مجموع با حدود ۴۷ دستگاه اجرایی مشغول انجاموظیفه و همکاری است و به جز وزارتخانههای راه و شهرسازی، نیرو، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن و وزارت کشور با وزارت نفت هم همکاری بسیار خوب و گستردهای دارد.
کیان پور گفت: با وجود شرایط تحریمی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک نهتنها کارش کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده و از ۲۶ فاز که در بخشهای فارس، عسلویه و جم مستقر است، حضور گستردهای در مطالعات ژئوتکنیکی و کنترل کیفی ۲۰ فاز نفتی دارد و در بخش پتروشیمی نیز، از ۳۷ پروژه این آزمایشگاه در حدود ۲۱ پروژه حضور گسترده و فعالی داشته است.
منبع: فارس
انتهای پیام//
هیچ کامنتی برای نمایش وجود ندارد !