پنج شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ | سال جهش تولید

«معین» در نشست دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجتال بسیج:

فضای مجازی به دلیل نبود اراده‌ی جهادی و انقلابی به خارج وابسته شده است/ اصلی ترین مشکل فضای مجازی غیربومی بودن خدمات است

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه متاسفانه فضای مجازی کشورمان به خارج از کشور وابسته است، گفت: ما هزینه های بسیاری متحمل و متقبل شدیم تا استقلال عرضی و حقیقی حفظ شود اما متاسفانه در حوزه استقلال سایبری غافل شده ایم. به دلیل نبودن اراده جهادی و انقلابی برای خودکفایی فضای مجازی به خارج وابسته شده است.

آخرین اخبار
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
اشتراک گذاری :
به گزارش سپاس ؛

به نقل از دانا؛ نشست خبری مرحله نهایی دومین رویداد سراســـری تولید محتوای دیجیتال بســـیج با حضور «مسلم معین» رئیس سازمان فضای مجازی بسیج برگزار شد.

معین در ابتدای این مراسم با بیان اینکه عملا گلوگاه ارتباطات اجتماعی در فضای مجازی رقم می‌خورد، اظهار داشت: فضای مجازی کشور امروز در موضوعات مختلف به یک بستر برای بیان نظرات و ارتباطات اجتماعی و حتی یک بستر برای تعاملات اقتصادی و رسانه ای تبدیل شده است.
وی افزود: رویارویی های عملیات روانی ابعاد مختلفی دارد یک بخشی از ان در فضای مجازی تعریف می‌شود. بخشی از آن در حوزه ایجاد بستر های ویژه اقتصادی است که در فضای مجازی ایجاد می‌شود. بخش دیگر آن نیز تولیدات تخصصی و چند رسانه‌ای است که در لایه های فضای مجازی تعریف می‌شود. تولیدات تخصصی مثل انیمیشن ها، بازی‌ های رایانه ای هستند که به نوعی موجب پرورش فکر می شوند.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج  با بیان اینکه متاسفانه فضای مجازی کشورمان به خارج از کشور وابسته است، گفت: ما هزینه های بسیاری متحمل و متقبل شدیم تا استقلال عرضی و حقیقی حفظ شود اما متاسفانه در حوزه استقلال سایبری غافل شده ایم. به دلیل نبودن اراده جهادی و انقلابی برای خودکفایی فضای مجازی به خارج وابسته شده است.
وی با اشاره به این موضوع که در حوزه سرویس و خدمات نیز وابستگی ها مشاهده می‌شود و بسیاری از اپلیکیشن ها غیر بومی است، اظهار کرد: اصلی ترین مشکل غیربومی بودن خدمات، عدم‌امنیت روانی و اقتصادی در فضای مجازی است.
معین افزود: اگر سرویس های خارجی دسترسی ما را قطع کنند بسیاری از اقشار مختلف متضرر می‌شوند به خصوص بسیاری از کارگاه ها و بنگاه‌های اقتصادی که بیشتر کارشان در بستر پیام رسان های خارجی صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به برگزاری اولین رویداد تولید محتوای تخصصی بسیج در فضای مجازی و دیجیتال گفت: دو سال پیش اولین رویداد تولید محتوای تخصصی بسیج را رونمایی کردیم و حدود ۳۵۰ نفر در قالب ۱۱۸ تیم از سراسر کشور حضور پیدا کردند و با هم رقابت کردند. این ۳۵۰ نفر در سه حوزه مختلف بازی های موبایلی، نرم افزارهای موبایلی و انیمیشن به رقابت تولید و محتوا پرداختند. این تیم ها قبل از رقابت از سوژه های رقابت مطلع نبودند و در واقع بعد از شروع ماراتن و اطلاع از سوژه مورد نظر شروع به رقابت کردند.
وی با اشاره به دستاوردهای این رویداد دیجیتالی و مجازی عنوان کرد: حدود ۸۰ محصول موفق از رویداد اول استخراج شد که برخی از آن ها مثل بازی های موبایلی، بیمارستان مجازی و… در فروشگاه های آنلاین یافت می‌شود. سال ۹۸ تصمیم گرفتیم این رقابت در سراسر کشور برگزار شود؛ در حقیقت از نظر پهنه ی جغرافیا و از نظر تعداد شرکت کنندگان این اقدام گسترده شد.
معین با عنوان این مطلب که می توان ‌دومین رویداد را بزرگترین رویداد تولید محتوا در جهان معرفی کرد، گفت: در دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجتال بسیج  ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم به رقابت پرداختند. در این رویداد ۱۰۰ تیم جزو تیم های برگزیده بودند تیم‌هایی که در حوزه بازی و انیمیشن استاندارد لازم را از داورها دریافت کردند. ان شا الله در روزهای پیش رو در تاریخ دوم و سوم مهرماه مرحله نهایی این رویداد برگزار خواهد شد. تیم ها از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی ولی‌عصر(عج) حاضر و به رقابت خواهند پرداخت. لازم به ذکر است مجتمع ولی‌عصر(عج) محوطه و فضای باز و غیر مسقفی دارد که ان شاالله با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی این ماراتن برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج  اضافه کرد: در روز جمعه نیز مراسم تیم های برگزیده برگزاری می شود و از میان این تیم ها برترین ها انتخاب می شوند. محصولات تیم های برگزیده مورد حمایت قرار می‌گیرد و استعدادهای برتر هم بکارگیری خواهند شد.
انتهای پیام/

منبع خبر : دانا


هیچ کامنتی برای نمایش وجود ندارد !