پنج شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ | سال جهش تولید

در بازدید از روند پروژه راه آهن

تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز نیازمند ۵۰۰۰میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه "طول پروژه راه آهن بوشهر به شیراز ۴۳۷ کیلومتر است" گفت: ۱۴۰ کیلومتر این پروژه در استان بوشهر قرار دارد و برای تکمیل آن به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخرین اخبار
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
اشتراک گذاری :
به گزارش سپاس ؛

فرزاد رستمی در جریان بازدید خبرنگاران از روند اجرایی پروژه راه آهن بوشهر – شیراز طول راه آهن بوشهر به شیراز را ۴۳۷ کیلومتر دانست و اظهار داشت:  ۱۴۰ کیلومتر این پروژه در استان بوشهر و ۳۹۷ کیلومتر دیگر در استان فارس قرار دارد.

وی، با اشاره به اجرای ۲ قطعه مهم پروژه راه آهن در استان بوشهر گفت: دو قطعه ۱۰ و ۱۱ این پروژه در استان بوشهر قرار دارد که طول قطعه ۱۰ «الف و ب» این پروژه ۲۵٫۵ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر میزان اعتبار این قطعه بر اساس قرار اولیه ۲۳۲ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر ۲ هزار و ۲۰۰ متر تونل شامل ۹ دستگاه تونل و ۳ هزار متر پل‌های بزرگ طراحی شده است.

رستمی، پیشرفت فیزیکی قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر را ۲۵ درصد دانست و بیان کرد: ۴۳۷ کیلومتر پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز در ۱۱ قطعه طراحی شده که ۱۴۰ کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد و قطعه ۱۰ مشکل‌ترین قطعه و نقطه بحرانی این پروژه است که اجرای آن در اولویت قرار گرفته است.

وی، از اجرای قطعه ۱۱ این پروژه خبر داد و تصریح کرد: این قطعه دارای ۶۰ پیشرفت فیزیکی است و مابقی قطعات دیگر از طریق فاینانس خارجی و داخلی در حال پیگیری است که ان‌شالله مابقی قطعات فعال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به سرمایه‌‌گذاری در پروژه خط ریلی بوشهر به شیراز تصریح کرد: ۳ هزار میلیارد تومان برآورد اولیه این پروژه بوده که اکنون با توجه به افزایش مصالح و تجهیزات برای تکمیل آن به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رستمی بیان کرد: در اجرای پروژه راه آهن بوشهر به شیراز  برای تامین اعتبار آن فاینانس داخلی و خارجی چین مطرح است که در حال پیگیری است.

روند اجرایی پروژه ملی خط ریلی بوشهر – شیراز تسریع شود

عبدالکریم جمیری در بازدید از روند اجرای خط ریلی بوشهر – شیراز اظهار داشت: توسعه و پیشرفت استان بوشهر نیازمند تدابیر لازم برای اتصال این استان به خط ریل سراسری است.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن نقشی اساسی در توسعه اقتصادی استان بوشهر خواهد داشت اضافه کرد: امیدواریم با تغییر نگرش مسئولان کشور شاهد تسریع در راه‌اندازی راه‌آهن بوشهر – شیراز باشیم.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روند کنونی اجرای این پروژه را کند دانست و ادامه داد: باید تلاش شود که روند اجرایی پروژه ملی خط ریلی بوشهر – شیراز تسریع شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای این طرح خاطرنشان کرد: اتصال به شبکه ریلی در بهبود شاخص‌های اقتصادی استان تأثیر بسیار زیادی دارد و این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

جمیری راه‌آهن را یکی از مطالبات مردم استان و یک نیاز اساسی در بوشهر دانست و افزود: نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با حساسیت ویژه‌ای این موضوع را دنبال کرده و به دنبال تسریع در روند اجرایی آن هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش داریم تا طرح‌هایی نظیر راه‌آهن که در معیشت و اقتصاد و اشتغال مردم استان تأثیر دارد را پیگیری و دنبال کنیم.

انتهای پیام/


هیچ کامنتی برای نمایش وجود ندارد !