یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | سال جهش تولید

خدمات الکترونیکی جایگزین خدمات حضوری در استان بوشهر

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهرگفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌ها موظف به افزایش خدمات الکترونیکی شدند.

خبر وسط
۰۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
اشتراک گذاری :
به گزارش سپاس ؛

به گزارش سپاس؛ سید موسی موسوی مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط تهدید ویروس­‌های فراگیری مانند کرونا یا حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله، خدمات دولت الکترونیک، امکان مهمی تامین سلامت عمومی، اعم از پیشگیری، رصد، تشخیص، اولویت بندی اقدامات، درمان و پیگیری است.

وی تصریح کرد: مسلما بین مقابله با شیوع ویروس کرونا و توسعه دولت الکترونیک رابطه معنادار وجود دارد لذا تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر موظف به تسریع در افزایش خدمات الکترونیکی برای کاهش مراجعه حضوری مردم هستند.

این مسئول کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات را از راههای موثر در انتقال ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات بسیاری از مشکلات جامعه از قبیل افزایش هزینه زندگی، خستگی‌های جسمی و روحی، ترافیک و بسیاری معضلات دیگر از جمله مشکل فعلی جامعه یعنی شیوع بیماری کرونا برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها موظف به افزایش خدمات الکترونیکی شدند خاطر نشان کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌ها موظف به افزایش خدمات الکترونیکی شدند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر افزود: با توجه به تاکید بر استقرار دولت الکترونیک در برنامه ششم توسعه کشور، تکلیف مهم دستگاه‌های اجرایی استان در حال حاضر، اجرای وظایف قانونی و مشخص شده در برنامه ششم توسعه و بخشنامه‌های اخیر در خصوص توسعه محتوا و خدمات الکترونیک می‌باشد.

موسوی خاطر نشان کرد:  از جمله دلایل مهم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری‌ها، دریافت خدمات شهرسازی از جمله صدور پروانه ساخت و پایان کار است که اکنون تعداد زیادی از شهرداری‌ها بخش‌هایی از خدمات فوق را الکترونیکی کرده‌اند.

انتهای پیام/


هیچ کامنتی برای نمایش وجود ندارد !