۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » آخرین اخبار استان » خبر فوری
  • شناسه : 275313
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
سرویس‌های ارزش افزوده و دزدی از جیب مردم /وعده ای که هنوز عملی نشد
سرویس‌های ارزش افزوده و دزدی از جیب مردم /وعده ای که هنوز عملی نشد
نگاهی به اقدام وزیر ارتباطات برای افشای یک کلاهبرداری بزرگ

سرویس‌های ارزش افزوده و دزدی از جیب مردم /وعده ای که هنوز عملی نشد

سوء استفاده‌ هایی که از سوی تعدادی شرکت‌های خدمات ارزش افزوده یا به اصطلاح «وس» صورت گرفت، سبب شد که آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات از شفاف‌کردن بازار غیر شفاف ۲۶۰۰ میلیارد تومانی این شرکت‌ها خبر دهد.

به گزارش سپاس؛ او قبلا در اظهاراتی گفته بود که «شاید وقتش رسیده باشد به‌زودی «کل سرویس‌های ارزش افزوده» را برای همیشه تعطیل کنیم.»

در نهایت، دوشنبه‌شب هفته جاری حوالی ساعت هفت، جهرمی با انتشار هشتگ‌هایی نظیر حق‌الناس و پایان وس در صفحه توئیتر خود نوشت: «امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است! پول‌هایی که برای شرکت‌های ارزش ‌افزوده در این چند سال از شما اخذ شده را با #۶*۸۰۰* می‌توانید ببینید. شکایتی هم داشتید لطفا از طریق پیامک به ۸۰۰۷ بفرستید. کاملا رایگان! برای خانواده نیز انجام دهید.»

این خبر با واکنش‌های زیادی همراه شد و اغلب رسانه ها به استقبال آن رفتند.

همچنین، جهرمی با چهارشنبه شب در لایو اینستاگرامش حضور یافت و در بخشی از آن گفت: سال گذشته شرکتی را شناسایی کردیم که بیش از هزار اپلیکیشن درست و در فضای مجازی منتشر کرده و باعث شده بود تعداد زیادی از مردم عضو شوند. وی در ادامه از سلطان قربانیان وس نام برد. جهرمی در این باره گفت: سلطان قربانیان وس، شایان از کرمانشاه است که ۵۱۲٫۵ میلیون تومان بابت خدمات ارزش افزوده از وی برداشت شده است. او همچنین خبر داد که تا کنون ۳٫۵ میلیون نفر پیامک استعلام وس دریافت کرده‌اند که از این میزان ۵۰۰ هزار نفر اعلام شکایت کرده‌اند که پس از ارجاع شکایات به دستگاه قضایی، مبالغ به کاربران بازگردانده خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه شرکت‌های خدمات ارزش افزوده در این‌ مدت به ادعای خودشان ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشتند، گفت: اپراتورها و درآمدشان برای مردم شناخته‌شده هستند، اما این شرکت‌ها و خدمات برای مردم شناخته‌شده نیستند. ما باید پیگیری کنیم این پولی که به‌صورت ناصحیح از جیب مردم رفته، برگردد و دیگر اینکه این روند ناصحیح ادامه پیدا نکند.

خدمات ارزش افزوده انواع مختلفی دارند، اما در ایران بیشتر خدمات ارزش افزوده پیامکی است. بررسی‌ها نشان می‌دهند اغوا، تبلیغات کاذب و سوء استفاده از مشترکان خدمات ارزش افزوده پیامکی به صورت علنی و فراگیر در جریان است.

در این بین بسیاری از مردم و مشترکان تلفن همراه از این وضعیت ناراضی هستند و خواستار برخورد جدی و قاطع با این ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی و سرویس‌های خدمات ارزش افزوده هستند، این در حالیست که وزیر ارتباطات گفته قصد ساماندهی این حوزه وشفافیت در این نوع از سرویس‌ها را دارد.

باید دید اقدام وزارت ارتباطات در مقابل شرکت‌های ارزش افزوده که کفته می شود به برخی افراد خاص وابستگی دارند،  آیا می تواند فعالیت‌ این شرکت‌ها را متوقف سازد و یا اینکه باید شاهد دور جدیدی و متفاوتی از فعالیت‌های آن‌ها باشیم؟

همچنین افکار عمومی و معترضان به کسر پول بابت ارزش افزوده، می خواهند نتیجه شکایت خود را ببینید و منتظر واکنش دادستانی هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*