۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » آخرین اخبار استان
  • شناسه : 272560
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۲۰
در پی درخواست 270 هزار دلاری قطری‌ها

درخواست ۲۷۰ هزار دلاری قطری‌ها از مالک شناور توقیف شده بوشهری

  مالک بوشهری شناور "لونت اس" که حدود دو سال پیش در بندر الرویس قطر به گل نشست، ضمن اشاره به مانع تراشی مسئولان قطری و خواسته 270 هزار دلاری برای آزادی شناور وی، از مسئولان استانی طلب استمداد کرد.

به گزارش سپاس؛ روح الله سرخوش مالک این شناور در نامه ای خطاب به مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر که امضای ۱۲ شرکت کشتیرانی بوشهر نیز همراه آن می باشد، ضمن تشریح گرفتار شدن در شرایط جوی نامساعد و عدم کمک نیروهای دریایی قطر برخلاف قوانین دریانوردی، مطالبه این کشور برای پرداخت ۲۷۰ هزار دلار را غیرمنطقی دانسته و نوشته که نه تنها این رقم در توانش نیست، بلکه در مقام مقایسه با قیمت شناور و هزینه هایی که تاکنون متحمل شده، به صرفه نیست.

در این نامه با اشاره به اینکه شناور لونت اس به همراه بارج مطاف حامل ۲۰ کانتینر یخچال دار محموله میوه و تره بار در ۱۵ اذرماه سال ۹۶ از بندر بوشهر به بندر الرویس قطر حرکت کرد، اعلام شد: به سبب حوادث غیرمترقبه ناشی از شرایط جوی نامساعد در آبهای قطر، در محل ورودی بندر الرویس لنگر انداخته، ولی برخلاف عرف بین المللی، قطر از کمک و خدمات دریایی خودداری نموده و شناور را در آن شرایط خطرناک در لنگرگاه رها کردند، با این توجیه که تنها در شاریط جوی مناسب اجازه ورود و خروج شناور داده می شود. در آن شرایط طناب بارج پاره شد و همراه ۲۰ کانتینر یخچالی به طرف آب کم عمق رفت و یدک کش لونت اس نیز که برای نجات بارج و محموله اقدام کرده بود، هر دو به گل نشستند.

در ادامه این نامه، با اشاره به اینکه مسئولان بندر الرویس قطر هیچگونه همکاری جهت رهاسازی شناور در آن ایام انجام نداده و در این بین محموله کانتینری از سوی قطر توقیف شد و بعد از سه ماه و نیم با دریافت هزینه هایی تحویل دادند، تصریح شد: با وجود اتمام سوخت، آذوقه و هزینه زیاد تامین اقلام فوق از ایران، یدکش کش نیز رهاسازی و به توقیف بندر الرویس درآمد. این درحالیست که اگر قطری ها در نجات شناورها مساعدت کرده و به تعهدات دریانوردی بین المللی توجه می کردند، زیانی متوجه اینجانب نمی شد.

در بخش پایانی نامه این مالک شناور با اشاره به درخواست ۲۷۰ هزار دلار از سوی شرکت قطری به عنوان اجرت رهاسازی، اعلام شده: نه تنها این رقم در توان من نیست، بلکه در مقام مقایسه با قیمت شناور و هزینه هایی که تاکنون متحمل شده، به صرفه نمی باشد. از طرفی با توجه به اینکه سودی از حمل این محصولات نداشته ام و هزینه های زیادی از ۱۵ آذر ۹۶ تا امروز متحمل شده ام، پرداخت این مبلغ مورد مطالبه شرکت قطری برایم امکانپذیر نمی باشد.

وی در پایان خواستار آن شده که ترتیبی اتخاذ شده تا شرکت قطری از مبلغ مورد اشاره صرف نظر کرده و آزادی شناور که تنها ممر معاش وی و سایر خدمه است تسریع شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*