یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | سال جهش تولید

یادداشت؛

نوشت افزار بومی ایرانی بیش از ۶۰ درصد که به نام محصول خارجی عرضه می شود

امروز تولید نوشت افزار بومی در ایران به‌ میزان قابل توجهی افزایش یافته و بیش از 60 درصد محصولات موجود در بازار، تولید داخل است كه به نام محصول خارجی عرضه می شود.

آخرین اخبار
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۳
اشتراک گذاری :
به گزارش سپاس ؛

به گزارش سپاس، یکی از راههای تحقق فرامین رهبری حمایت از کالای ایرانی جهت رونق تولید واقتصاد جامعه است و یکی از کالاهای فرهنگی که مردم بخصوص درآغاز سال تحصیلی با آن سر و کار دارند نوشت افزار وملزومات تحصیلی است.

مردم برای خرید وانتخاب این محصولات برای خودملاکهایی را مدنظر قرار میدهند که عبارتند از قیمت مناسب وکیفیت مطلوب وعالی و در این بین آن چیزی که برای خود دانش آموز مهم میباشد شکل ظاهری بخصوص طرح روی جلد دفترهایشان می باشد.

در این چندسال اخیر شرکت های تولیدکننده نوشت افزار درکشور با تلاش وجدیت وبه روزرسانی سطح محصولات خود سعی درجذب مشتری وجلب توجه خانواده های ایرانی نموده است وحتی گوی رقابت را از برخی از شرکت های تولیدکننده این محصولات ربوده است.

در این زمان سعی شده که کاراکترهای مورد توجه کودکان برروی جلد محصولات نقش ببندد تا جلب توجه بیشتری نماید.

امروزه با توجه هجوم فرهنگ غربب سمت کشورمان از طریق تلفن های همراه وشبکه های ماهواره ای وایجاد قهرمان های ساختگی ولی جذاب سعی شده که این تصاویر برروی محصولات نقش ببندد تا محصولات خود را از این طریق بفروش برسانند.

نمادهای متعدد در محصولات تولید خارج از کشور که همخوانی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد، در حال گسترش است؛ دهها شخصیت انیمیشن (کارتون) خارجی از سوی کمپانی‌های بزرگ تبلیغاتی دنیا در فضای مجازی و رسانه‌ها معرفی، بزرگنمایی و تبلیغ می شود و بیم آن می رود که گوی سبقت را از طرح‌های ایرانی نظیر گرشاسب، دارا و سارا، ثنا و ثمین و… بربایند و در بازارهای ایران جولان بیشتری بدهند.

برخی از افراد هنگام خرید به موضوع خرید کالای ایرانی متناسب با فرهنگ اسلامی کمتر توجه می کنند و بیشتر ترجیح می‌دهند که مطابق با مد روز خرید کنند در حالی که مسئولان اعلام می‌کنند.

امروز تولید نوشت افزار بومی در ایران به‌ میزان قابل توجهی افزایش یافته و بیش از ۶۰ درصد محصولات موجود در بازار، تولید داخل است که به نام محصول خارجی عرضه می شود.

با توجه به اینکه اقدامات فرهنگی مسئولان در خصوص طرح‌ها و نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی شایسته است، اما باز هم جای خالی کیفیت و تنوع در آنها احساس می‌شود.

خرید نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی در جامعه مستلزم فرهنگ سازی است و در این زمینه نیاز به مشارکت و همراهی رسانه های خبری دیداری، نوشتاری، شنیداری و حتی فضای مجازی می باشد.

با توجه به اینکه کشورهای غربی با خلق شخصیت‌های کارتونی جذاب به دنبال ترویج فرهنگ خود در سایر کشورها به ویژه ایران هستند، لذا در زمان باقی مانده تا سال تحصیلی جدید ضرورت دارد اقدامات مناسب برای هدایت مردم برای خرید نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی صورت گیرد.

یادداشت از: حامد جعفری

انتهای پیام/

 

 


هیچ کامنتی برای نمایش وجود ندارد !