۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • شناسه : 267923
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۴۲
برگزاری میز خدمت نباید صرفا نمایشی باشد
برگزاری میز خدمت نباید صرفا نمایشی باشد

برگزاری میز خدمت نباید صرفا نمایشی باشد

اهداف اصلی میز خدمت در کشور برای رسیدن به دولت الکترونیک و رساندن حداقلی زمان رسیدگی به موضوعات اداری است.

به گزارش سپاس؛ میز خدمت از مواردی در نظام قانون‌مندی سیاسی و دولتی ایران است که از سال‌های گذشته در دولت‌های مختلف مدنظر بوده تا میزان بروکراسی اداری را در سیستم دیوان‌سالاری کاهش دهد.

اصل اساسی در این موضوع، ارائه خدمات به‌­موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقای رضایت­‌مندی آنان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی است. برای استان‌ها نیز این موضوع در دستور کار قرار گرفت و به تمام استانداری‌ها این قانون ابلاغ شد که باید میز خدمت در تمام ادارات دولتی برقرار شود.

اهداف اصلی میز خدمت در کشور برای رسیدن به دولت الکترونیک و رساندن حداقلی زمان رسیدگی به موضوعات اداری است.

بارگذاری درخواست‌های ارباب رجوع در قالب فرم‌های الکترونیکی و ارسال آن، انجام استعلامات اداری، بازیابی برخی از سوابق اطلاعاتی نیز از مزیت‌های دیگر این قانون است.

طبق قانون باید هر فردی که در میز خدمت حضور می‌یابد، بتواند طبق نظرسنجی مطالبی را عنوان کرده و در فرم نظرخواهی آن را درج کند، اما طبق مشاهده‌های بیشتر این موارد صرفاً برای نمایش قرار داده شده و اگر نقش تعیین کننده برای بهبود خدمات به مردم دارد، بهتر است به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسد.

برخی از ائمه جمعه استان‌های مختلف کشور در حال نهادینه‌ کردن کاری نو و خوب هستند تا میز خدمت به دور از محیط اداری و کارمندان درجه پایین، در  محل نماز جمعه و با حضور مدیران رده‌ بالا برگزار شود که  این روند می‌تواند برای ارباب رجوع بهتر عمل کند.

دستگاه های اجرایی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند در فاز نخست باید به طور جد مورد توجه قرار گیرند تا میز خدمت به معنی واقعی کلمه در آنها مستقر شود.

علی احمدنیا

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*