کیفیت شرط مهم حمایت از کالای ایرانی است/تبلیغات حلقه گمشده صادرات کالای ایرانی
اما برای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی باید تولیدکنندگان شاخصههای لازم را برای تولید کالای خود در نظر بگیرند تا بتوانند در رقابت با کالای خارجی موج بازار را به نفع خود برگردانند.

به گزارش سپاس رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال 97 بار دیگر مسئله اقتصادی را سرلوحه برنامههای سال 97 قراردادند و این بار حمایت از کالای ایرانی در رأس بیانات ایشان قرار گرفت.
توجه به تولید ملی بدون توجه به تولیدات داخلی هرگز ممکن و میسر نمیشود و در این راه باید بهشدت از این مقوله حمایت کرد.
کالای ایرانی از دیرباز کیفیت خوبی در میان بازار صادرات داشته است و سنت بازرگانی قدیم همواره بر کیفی بودن کالای ایرانی صحه گذاشته است اما چه چیز رخداده است که امروز کالاهای ایرانی در رقابت با کالای های خارجی قافیه را واگذار نمودهاند.
اما برای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی باید تولیدکنندگان شاخصههای لازم را برای تولید کالای خود در نظر بگیرند تا بتوانند در رقابت با کالای خارجی موج بازار را به نفع خود برگردانند.
برای جا نماندن از کو رس صادرات کیفیت میتواند مهمترین شاخصه هر کالا باشد، اگر کفت کالای ایرانی بتواند با کالاهای خارجی رقابت کند مطمئن بخت و اقبال حداقل در داخل کشور به نفع کالای ایرانی میشود.
تبلیغات مهمترین محور صادرات است تا جایی که میتوان با تبلیغی جذاب و مشتریپسند یک کالای بیکیفیت را در صف کالای باکیفیت جای داد.
متأسفانه در سالهای اخیر برای صادرات کالاهای ایرانی از تبلیغات خوبی استفادهنشده است و درواقع کالای ایرانی بهخوبی برای مردم کشور خودمان و کشورهای همسایه شناسانده نشده است.
استفاده از برچسبهای کشورهای خارجی مانند ترکیه و چین بر روی لباس تولید داخل خود گواه ضعف مفرط در تبلیغات ایرانی برای کالا است.
برای این امر باید کیفیت محصولات را به حدی بالا ببریم که این کیفیت برتر خود تبلیغی مناسب برای کالا باشد و در کنار آن تبلیغات مناسب و البته چشمنواز میتواند صادرات چند برابری کالاهای ایرانی را در برداشته باشد.
بستهبندی مناسب و مشتریپسند در چند سال اخیر یکی از ترفندهای مناسب صادرات به شمار میرود که محصولات ایرانی فعلاً نتوانستهاند برای خود دستوپا کنند و اگر تولیدکنندگان همانگونه که برای جلب رضایت مشتری تلاش میکنند دربسته بندی مناسب محصولات نیز همت کنند مطمئناً کالاهای ایرانی در صف اول صادرات قرار میگیرند.
بههرحال حال امروز کالای ایرانی مانند پرندهای در قفس است که برای بیرون جستن از قفس یکقدم میخواهد اما این قدم را نمیداند چطور بردارد برای بیرون پریدن این قفس باید دستی به کمک بیاید، پس بیاید برای رهایی کالای ایرانی از حصار تلاش کنیم.
انتهای پیام/